• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

N´ån annan

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Var blir alla ord av, när vi som mest behöver dem, kanske har n´ån annan stulet dem. Vem är då denna n´ån annan har jag frågat mej många gånger, är det en rymdvarelse eller en osynlig filur, för vem man än frågar så vet ingen. N´ån annan måste finnas för alla politiker skyller allt på denna person. Det är i politikerns värld alltid n´ån annans fel.

Fungerar inte datorn så är det alltid n´ån annans fel, för inte kan det väl vara fel på datorn den funkade så sent som i går. Nä felet måste bero på yttre omständigheter som vi inte kan råda över. Tror man egentligen på fullt allvar att allting skall fungera alltid. Då är man allt lite naiv. I vår datoriserade värld kan inte allting fungerar alltid. Virus får aldrig jag i min dator, det får alltid n´ån annan.

Jag har lagt in på min mobil följande svarsmeddelande, när jag inte kan svara. Om du behöver hjälp i en nödsituation kan du ringa n´ån annan som kan hjälpa dej.

Ta bara det här när vi skall fixa lite stålar, då går vi till en apparat som sitter i en vägg stoppar in kortet och väntar på att stålarna skall komma. Men där kommer inga papperslappar som vi kan handla för. Där kommer ingenting det är helt tomt, måste vara bankens fel. Då tar vi telefonen och ringer till banken för de måste ha koll på detta. Banken svarar, det kan bero på så mycket att stålarna inte kommer ut ur apparaten där i väggen, det är inte vårt fel möjligen n´ån annans fel?

Det är n´ån annan som skrivit texten om den är dålig, är den bra är det jag.
 
Redan 1997 tvingades jag, i medlemsbladet för en annan förening, skriva denna nekrolog:

En tragisk förlust
Vi måste tyvärr meddela, att föreningens högt värderade medlem Någon Annan har avlidit. Någon Annans död skapar ett tomrum, som blir svårt att fylla.

Någon Annan har varit medlem av föreningen ända sedan vi startade vår verksamhet.

Som alla säkert vet, gjorde Någon Annan under hela sin levnad en oerhörd insats i och för föreningen, och så fort det fanns behov av frivilliga utgick alla från att Någon Annan skulle ställa upp.

Var det ett arbete som skulle utföras, som kunde upplevas som obehagligt eller jobbigt, eller som krävde det minsta civil-kurage, blev alltid reaktionen: “Låt Någon Annan göra det!”

Någon Annan föregick också alltid med gott exempel.

Ja, Någon Annan var en underbar människa, som ibland föreföll närmast övermänsklig. En enda person kan ju bara göra en begränsad arbetsinsats, och sanningen att säga så förväntade vi oss alla alldeles för mycket av Någon Annan. Nu är han borta, och vi undrar lite till mans vad vi ska ta oss till. Vem ska nu göra allt det, som Någon Annan alltid gjorde?

Vi måste alla inse, att vi hädanefter inte kan vara beroende av Någon Annan. Vi måste göra det själva nu!


Pålle
 
Hema hos oss har vi 2 st. "Nå'n Annan", beror på vem som upptäckt oredan eller glömt, slarvat med något... ...och tack vare den "Nå'n Annan" så har vi frid och sämja i förhållandet sen många år tillbaka. Detta var en kanon bra tråd Lasse, den gjorde oss påmind om hur många som "bor" under samma tak och vilka som är skötsamma respektive missköter sig ibland...

PS. En "Nå'n Annan" hos oss ligger mest i soffan och ser serier på datorn eller surfar på iHusbil, men vi bryr oss inte speciellt om vad den gör och ingen av oss är sur eller tyken. DS.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen