• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Jag vill också vara politiker

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Signalen skär genom märg och ben, bäst jag går och öppnar dörren. Hej, säger Kurt-Ove, ni känner han som min granne. Köpt frukostbullar, ska vi ta en fika. Men Kurt-Ove klockan är inte sju ännu och vet du inte att det är lördag idag. Jo, det vet jag min lille Einstein, men jag har fåt en strålande idé som jag måste prata med dej om. Jag skall bli politiker. Kroppen frös till is, hörde jag rätt, sa Kurt-Ove politiker. Kroppen töande snabbt och jag sa, kom in och sätt dej så fikar vi, en blivande politiker skall väl inte stå där ute i sin pyjamas och frysa.

Tänk sa Kurt-Ove att få vara politiker, man behöver inte kunna så mycket, för vem kan det av de som finns idag. Man får ljuga på jobbet utan att någon chef, skäller på en. Tänk dej, att kunna åka runt i Sverige och världen bo på lyxhotell, samt äta och dricka gott var dag. Frugan får följa med hon kan vara min sekreterare. Men Kurt-Ove, hon är ju ordblind sa jag. Ja, jag vet men skit i det, ingen kommer ändå att läsa vad hon skriver.

När man sedan kommer in i riksdagen, kan man sitta av tiden och få en massa bostadsbidrag är man smart får man resebidrag också, finns säkert många andra bidrag man kan mygla sig till. Hela världen ligger öppen för en. Går på lite möte här och där och harkla ur sig lite floskler som ingen begriper, vilket härligt liv. Men Kurt-Ove vilket parti skall du tillhöra, jag tar det som för tillfället passar mej bäst. Men du kommer aldrig att klar av att vara politiker, sa jag till Kurt-Ove.

Nu tittade han lite lurigt på mej och log det där fåniga leendet. Du jag har en plan, sa Kurt-Ove. Jaha, låt höra. Du, sa han jag missköter mej och gör en skandal, då kommer de att vilja bli av med mig. Får då ett avgångsvederlag hela livet ut och plus min pension, det blir fett betalt, kan sitta i värmen i något utländskt land på ålderns höst och må som en kung.

Fan jag inte blev politiker, tänker jag där jag nu sitter ensam vid köksbordet och läser om senaste skandalen i tidningen. Någon kärnkraftsnämnd, fick en massa pengar för att bo och äta gott, fast det inte fanns något kärnkraftverk. Det kallar jag härdsmälta.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen