• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Invasion i min kropp

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Invasionen av baciller eller om det nu var något fientligt virus, kom helt utan förvarning. Jag hade inte haft någon chans att bygga upp något försvar. Ingen varningsklocka hade ringt, möjligen var det glapp i min hjärna. Igen berättade för mej att något som kallas hosta skulle ta min kropp i besittning och parkera där ett antal dagar. Det var när jag låg ner som hostattackerna startade och de varade länge. Tror nog varenda muskel i kroppen blev påverkad av dessa attacker, Det gick i varje fall inte att smyga in i sängen. Till och med hustrun såg förvånat på mej och undrade vad det var för språk jag pratade.

Försökte få tid hos min egen läkare, han jag har registrerat mej hos, på vårdcentralen. För i denna lilla värld skall man registrera sig hos en läkare. Han hade inte tid när jag ville komma, så då fick jag bli min egen läkare och där behövs ingen registrering. Google är bra om man är läskunnig och fattar vad där står. Skickade iväg hustrun till apoteket att inhandla tabletter och hostmedicin som jag sedan proppade i mej massor av. Eftersom systemet ligger mitt emot apoteket, köpte hon en flaska whiskey där, nu blev sjukdomen lite roligare att ha placerad i kroppen.

Vad gör man när man är för sjuk för att ta sig till jobb, ligga kunde jag inte för då hostade jag sönder min kropp. TV kan vara ett alternativ. Reklam TV har ju get oss många kanaler som man kan streama från. Någon skickar ut sina program i en kabel, till en burk som jag har ståenden, där förvandlas det sedan om till TV bilder, vet i fan hur det funkar. Men efter en dags tittande undrar jag om det var värt priset att få många kanaler. Det tog mej bara en dag att utveckla någon allergisk reaktion mot all reklam. Det var avbrott i alla kanaler för att visa någon fånig reklam. De som tittar behöver inte ha många hjärnceller för att fatta.

Kan man vaccinera sig mot reklamavbrott, eller måste man genomlida dessa pilsneraktiga filmer mellan det man vill titta på. På TV 3 visar man vecka efter vecka dessa otaliga dokusåpor, program med ande utrotning, spiritism, kost program samt andra medeltida fenomen, flummigt dravel som borde ha varit utrotningshotat för länge sedan. Möjligen skulle det kastas på en soptipp.

Tur då jag har inspelade filmer från alla kanaler, men där jag klippt bort all reklam så jag kan se filmen utan avbrott, enda avbrottet är hostattackerna. Somna framför TV har nu blivit ett begrepp hemma hos oss, det är numera inte bara hustrun som prenumerera på detta om fredagskvällen, utan även jag sitter gott och sover i stolen, enda stället att just nu slippa hostattackerna. När väl alla de elaka bacillerna lämnar min kropp för att invadera hos andra så sover jag gott om natten för utan mitt eget reklamavbrott, natt kisning och den filmen vill ingen se, tro mej.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen