• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Husbilspaket för hemmabyggaren

210BC8E9-CE32-4669-ACB9-32C91AFFB64F.jpeg

Häromdagen blev jag uppringd av en medlem, Leif J som kört över sin fristående 100W solpanel, under sin semester här i Spanien. Han var olycklig eftersom han inte funnit en ny till ett vettigt pris. Han hade varit runt till olika handlare, men man begärde runt 400 Euros, vilket är dyrt i jämförelse vad panelerna kostar i Sverige.

Lovade kolla med mina kontakter och återkomma. Började med att Googla runt på spanska sidor och fann ut att solpaneler på 100 W inte kostade mera här än i Sverige, d.v.s. drygt 100 Euros för 100W.

Eftersom Leif J befann sig i Murcia, letade jag fram en butik som var enkel att hitta och det blev det stora, gör-det-själv-byggvaruhuset Leroy Merlin.

Leif skrev sedan;
Hej Tommy! Har nu köpt en 120 watt solcell L. Merlin i Murcia. Installerad och klar, nu känns det som friheten kommit tillbaka. Tack för tipset. Leif 🤩

Det var solpanelen, som jag anade att man sålde. Men när jag letade runt på Leroy Merlin hemsida upptäckte jag något som jag däremot inte visste och som kanske kan vara intressant för våra händiga och kreativa medlemmar.

För mig var det en nyhet att Leroy Merlin tillverkar och säljer specifika möbler online för ombyggnad av vans/skåpbilar? Från förvaringssatser, en sängmonteringssats och en bords- och golvsats, samt alla tillbehör du kan behöva om du vill förvandla din van/skåpbil till en beboelig plats utan att spendera en förmögenhet.

Nu är inte jag rätt man att beskriva olika former av ombyggnader av bilar, eftersom jag har en tumme mitt i handen, men jag kan återge vad jag funnit ut genom att läsa vad Leroy Merlin erbjuder för lösningar till hemmabyggaren.

DA69D132-BECE-4800-97D4-494CB80169A6.jpeg

Vad är ett husbilspaket?

En möbelkonverteringssats är en uppsättning specifika möbler för att konvertera ett fordon. De här paketen innehåller vanligtvis föremål som en säng, kök, bord och stolar och garderob.

Dessa möbler passar in i det begränsade utrymmet i ett fordon, för att skapa en miljö och komfort som liknar en husbil.

Typer av Leroy Merlin husbilssats

Alla Leroy Merlin husbilssatser är självinstallerbara. Detta gör att du kan spara mycket pengar om du är händig. Dessutom är de avtagbara och lätta att förvara. Mycket användbart om du bara använder din ”husbil” vissa tider på året.

För att anpassa sig till de olika plånböcker erbjuder Leroy Merlin två modeller av husbilssatser. En mer grundläggande och ekonomisk Sibirien-modell och en annan, med bättre finish, Pirineos-modellen.

Hos Leroy Merlin hittar du idag ett utbud av 28 produkter, i en mängd olika märken och referenser och tillgängliga både i butik och online i webbutik.

Nu har inte Leroy Merlin några affärer i Sverige, men kanske byggvaruhusen i Sverige erbjuder liknande produkter? Om inte kan man köpa över nätet, om det är intressant.

Hoppas någon har nytta av informationen.

Tommy
 
Senast ändrad:
Nu har du gjort ett fynd Tommy, finns många självbyggare som inte har en komplett verkstad men vill ha en sådan sats. Finns en del i tyskland men priserna är väldigt höga, man får lust att köra ner och titta. Risken är att man inte får någon plats att bo på när man kör hem.
 
Nu har du gjort ett fynd Tommy, finns många självbyggare som inte har en komplett verkstad men vill ha en sådan sats. Finns en del i tyskland men priserna är väldigt höga, man får lust att köra ner och titta. Risken är att man inte får någon plats att bo på när man kör hem.
Bengt, när jag av en tillfällighet hamnade på den sidan, stannade jag upp och sa till mig själv…. — det här är något för Bengt! Annars hade jag bara bläddrat förbi, liksom inget som egentligen blixtrar till för en gubbe med en tumme, precis mitt i handen. :) :unsure:

Tommy
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen