• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Husbilsinfluencern Annika på löpsedeln

Det där var ju inspirerande läsning.

Hon kombinerar jobb med Husbilsboende och vidgade vyer kring tanken på att bli en självförsörjande influenser. Det är bara att önska henne lycka till.

Själva står vi på ställplatsen på vår egen uppfart. Efter två nätter här av möjliga femhundra på raken på andra ställen har vi dock tröttnat på egen uppfart, toa och dusch och kyl o frys i huset bredvid ger inga upplevelser precis. Imorgon sticker vi härifrån.

För vår del är det alla ni trevliga människor men träffar på så fort man parkerat som innebär skillnaden. Nåja, alla och alla men de allra allra flesta i alla fall. (och så klart, alla uppskattar inte oss 😉.)

Att för en pensionär som mest suttit hemma och ugglat innebär iHusbil-livet (!) en stor skillnad. När en dörr stänger öppnar ett fönster som det heter. Nya platser, nya möten och nya bekantskaper. Lagom ytliga och trevliga. Inga måsten och man umgås med de man känner för. Lagom är nog ordet för dagen i min skalle.

Men visst tusan är det väl så att vi husbilare oftast är glada och nöjda och oftast även humoristiska och joviala. Resvana som vi ju är.

Nu har vi, som sagt va, ytterligare minst 498 nätter kvar på vår iHusbilsresa. Utan arbete och utan planer på att bli influencers.

Vi tror vi kommer trivas. Hoppas det...
 
Var tvungen att googla på influencer fanns inte med när jag växte upp och svårstavat är det och hur man ska uttala det är jag inte säker på.
Influencer – en person som har inflytande över andras beteende, ofta via sociala medier.

Jag har tittat en hel del på videorna som Annika lagt upp hon visar ibland saker som man inte kände till. Nästan alltid glad och optimistisk och väldigt modig. Men knappast någon influensa att tala om förmodligen ett sätt att dra in några kronor till dieseln. Får hoppas att hon själv och husbilen är krya så man kan titta vidare.
Men roligt att hon blivit kändis på löpet.
 
Har tittat på delar av några av hennes filmer. (Orkar inte mer än så...)
Mitt främsta minne är att hon försökte anordna en träff som myndigheterna ogillade.
Vidare är jag förundrad över en del av de "teknikråd" hon förmedlar.
Pålle
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen