• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Forsbergs går in i förmedlingsbranschen

183D787A-A09D-418F-9F52-2D80B4ED9E01.jpeg

Ser att Forsbergs nu även satsar på att vara med vid förmedling av våra husbilar, när vi av någon anledning behöver sälja. Tror det är bra för oss att en av de största företagen i branschen, erkänt kunniga och seriösa, ansluten till branschföreningen, kommer upp som en spelare på den arenan och seriöst satsar på förmedling.

Vi har alla läst artiklarna om trista bedrägerier, där husbilsägare blivit av med sina bilar utan att få se en enda krona. Men inte bara av direkta skojare, det har även förekommit trista erfarenheter med rena förmedlingsföretag, där både köpare och säljare känts sig lurade.

Skrev tidigare en artikel i ämnet, där jag kom i kontakt med flera säljare som berättade om sina dyrköpta erfarenheter. Bland annat en säljare som sålt sin bil genom företaget som påstår sig vara störst i branschen, det kostade honom 98 783 kr extra i oförutsedda utgifter, plus de 8% som var den avtalade försäljningsprovisionen. Andra som inte fått sina bilar sålda inom rimlig tid och velat avsluta uppdraget, har fått en dyr faktura i handen att först betala innan bilen fått tas tillbaka.

Därför gillar jag den här texten i slutet på Forsbergs presentation:
Vi har inga dolda avgifter och skulle objektet mot förmodan inte bli sålt blir man ej debiterad någon kostnad.

Nu vet jag inte vilka förmedlingsprovisioner som är aktuella, men personligen skulle jag nog vara beredd att lägga på några procent på den kostnaden och sälja min bil genom en känd väletablerad och seriös firma.

Tommy

Ja Tommy, seriösa eller ej, vi har personligen inga goda erfarenheter av Forsbergs och goda vänner till oss, som köpt flera stora Concorde av Forsbergs, har blivit mycket ”misshandlade” av detta företag. Det gick så långt att tvisten hamnade i domstol med stora kostnader som följd.

Nja, låt oss se vilka ”betyg” Forsbergs kommer att få inom det närmaste året.

Vi håller dock med dig om att det är bra att ett stort företag ger sig in i ”förmedling” - förhoppningsvis k - a - n det bli bra och som då kommer att gagna oss husbilsägare.

Jag har köpt alla mina husbilar hos Forsbergs och har enbart goda erfarenheter. De har varit mer än generösa med garantier, hjälp och stöttning när något dykt upp.
Inte så mycket hjälp från säljarna kanske, men serviceteknikerna har varit fantastiska.
Och då har vi bara köpt begagnade ”vanliga” bilar och inte high end bilar.

Jag har köpt alla mina husbilar hos Forsbergs och har enbart goda erfarenheter. De har varit mer än generösa med garantier, hjälp och stöttning när något dykt upp.
Inte så mycket hjälp från säljarna kanske, men serviceteknikerna har varit fantastiska.
Och då har vi bara köpt begagnade ”vanliga” bilar och inte high end bilar.

Dessvärre har de s.k. teknikerna inte utfört den service man har rätt att kräva - tvärt om har utfört arbete varit under all kritik.

Detta har upprepats ett flertal gånger för vår del hos Forsbergs i Mantorp - i tillägg har vi blivit mycket illa bemötta vid 3 olika tillfällen av verkstadschefen i Mantorp (innan företaget flyttade in till Linköping), men vi tror oss veta att han, dessvärre, fick flytta med till Linköping...

För ordningens skull vill vi tillägga, att personalen i Hyssna däremot, ofta får mycket beröm av de husbilsvänner vi känner så Mantorp/Linköping kanske är skräckexemplet i familjen...?

Våra vänner som köpt ett flertal stora Concorde i Hyssna och som blivit ”misshandlade” där har dock en helt annan uppfattning...

Lite nyfiken på utfallet i domstolen.

Båda parterna lär ju ha ansett sig ha rätt, men domen bör ju gett svar på tvisten.

Jag har köpt två husbilar av Forsbergs och i båda fallen har jag blivit mycket väl behandlad. Det är väl som i de flesta fall att säljare betraktar affären som ett avslut. Det borde ju vara så att affären är en start på ett längre förhållande.
Jag anser att den verklige säljaren är serviceteknikern som behandlar kunden väl och respektfullt. När detta sker kanske det blir ännu en ny affär. Så tänker jag.

Är oxå nyfiken, eftersom jag har ett kontrakt med Forsbergs
Hej,
Jag har sänt ett mail till Michael S med full info om våra vänners problem avseende relationen med Forsbergs i Hyssna.
Om du kontaktar honom, så kanske han är vänlig att delge dig detta.
Vi kan inte svara på alla inlägg kring detta då våra vänner inte har vare sig ork eller lust att kommentera de problem Forsbergs i Hyssna åsamkat dom.
Hoppas du respekterar deras önskan!

Hej,
Jag har sänt ett mail till Michael S med full info om våra vänners problem avseende relationen med Forsbergs i Hyssna.
Om du kontaktar honom, så kanske han är vänlig att delge dig detta.
Vi kan inte svara på alla inlägg kring detta då våra vänner inte har vare sig ork eller lust att kommentera de problem Forsbergs i Hyssna åsamkat dom.
Hoppas du respekterar deras önskan!
Som TS föreslår jag att vi stannar där, eftersom vi inte har någon av parternas egna versioner här.

Föreslår att vi i den här tråden håller oss till Forsbergs entré i förmedlingsbranschen.

När det gäller tvister mellan oss och återförsäljare tycker jag att vi kör vi ett ”fair race” som man säger inom bilsporten, där båda parter får komma till tals.
….. och det gör vi i avsedda trådar.

Tommy

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen