Ser att Forsbergs nu även satsar på att vara med vid förmedling av våra husbilar, när vi av någon anledning behöver sälja. Tror det är bra för oss att en av de största företagen i branschen, erkänt kunniga och seriösa, ansluten till branschföreningen, kommer upp som en spelare på den arenan och seriöst satsar på förmedling.
Vi har alla läst artiklarna om trista bedrägerier, där husbilsägare blivit av med sina bilar utan att få se en enda krona. Men inte bara av direkta skojare, det har även förekommit trista erfarenheter med rena förmedlingsföretag, där både köpare och säljare känts sig lurade.
Skrev tidigare en artikel i ämnet, där jag kom i kontakt med flera säljare som berättade om sina dyrköpta erfarenheter. Bland annat en säljare som sålt sin bil genom företaget som påstår sig vara störst i branschen, det kostade honom 98 783 kr extra i oförutsedda utgifter, plus de 8% som var den avtalade försäljningsprovisionen. Andra som inte fått sina bilar sålda inom rimlig tid och velat avsluta uppdraget, har fått en dyr faktura i handen att först betala innan bilen fått tas tillbaka.
Därför gillar jag den här texten i slutet på Forsbergs presentation:
Vi har inga dolda avgifter och skulle objektet mot förmodan inte bli sålt blir man ej debiterad någon kostnad.
Nu vet jag inte vilka förmedlingsprovisioner som är aktuella, men personligen skulle jag nog vara beredd att lägga på några procent på den kostnaden och sälja min bil genom en känd väletablerad och seriös firma.
Forsbergs Fritidscenter - Husbilar och Husvagnar i hela Sverige
Stort utbud av nya och begagnade husbilar och husvagnar. Vi finns över hela Sverige, välkommen in till något av våra center!
forsbergsfritidscenter.se
Tommy