Erwin Hymer Group aviserar redan våren 2021 en ny strategi för sitt mässdeltagande i framtiden. Från och med då får vi bara se deras deltagande vartannat år på europas två största mässor och på övriga mässor kan det bli ännu mer sällan om alls. Detta ska ses mot bakrund av den digitala satsning som både Hymer och flera andra tillverkare gjort under 2020 då Hymer var en av de första att inte delta i mässor vilket motiverades med coronapandemin.
– Under de senaste 12 månaderna har vi upplevt mycket positiva reaktioner på vår strategi att styra om vår sälj- och reklamstrategi mot digitala plattformar. Vårt fokus i processen har i högsta grad inkluderat våra handlare, skrev då deras VD Martin Brandt i pressmeddelandet. — Vi har framgångsrikt använt digitala plattformar för att attrahera tusentals nya kunder och, tillsammans med våra återförsäljare, har väckt deras entusiasm för våra nya produkter och erbjudanden.
Det här är ingen tillfällighet, idag kan man digitalt sprida sitt budskap, visa sina produkter mycket effektivare och billigare än vad de traditionella mässorna erbjuder.
Personligen tror jag inte att de framtida traditionella mässorna får samma betydelse som tidigare och nu har Erwin Hymer Group och HYMER Center bestämt sig för att inte delta i årets ELMIA Husbil & Husvagn i september i år,
I ett pressmeddelande skriver man; ”Eftersom tillgången på material är en begränsning är vi ständigt tvingade att göra prioriteringar. Vårt fokus just nu är att ta hand om de slutkonsumenter som redan beställt fordon och som med stor förväntan ser fram emot sina nya husbilar och husvagnar”,
Det betyder att kända märken som Hymer, Bürstner, Carado, Dethleffs, Eriba, Etrusco, Laika, LMC och Sunlight inte kommer att kunna ses på ELMIA i höst.
Däremot undrar jag om vi inte kommer att få bekanta oss med Niesmann+Bischoff nyheter för 2023, eftersom man i Sverige representeras Forsbergs?
Tommy
Senast ändrad: