• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Coll de Rates & Xalo, dagens utflykt

Marianne & Ranko

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Göteborg
Jag fyller år snart och som brukligt så är vi två plus 4-10 goda vänner från Norge som hittar något kul den dagen. Idag kollade vi läget med restaurangen på höjden med 360 graders vinkel, om det var öppet och att det är samma ägare. Maten är god och portionerna enorma så nästan alla ber om att ta en ”doggy bag” med sig (sällan att någon orkar med allt). Rekommenderas starkt!
EDA1C2A8-80FB-4A82-9545-30E6F10B3532.jpeg

Vyn är fantastisk, inget foto gör den rättvisa:
1674147690453.jpeg

Efter att ha ätit och kollat bordsbokning för nästa vecka, vi gav oss vidare mot Xalo och dess vinförsäljnings butik. Där odlas och produceras vin m.m. som inte kan köpas i någon annan butik. Rekommenderas starkt!

Väl vid utfarten fick vi se en ställplats som vi svängde in för att kolla närmare. En cyklande Svensk med husbil, UK, NL, B osv. men det fanns lediga platser. Vatten, tömning men vi såg ingen el. Ett ställe att välja om man gillar vinprovning.
1674148147500.jpeg
Xalo stälplats info!
 
Jag fyller år snart och som brukligt så är vi två plus 4-10 goda vänner från Norge som hittar något kul den dagen. Idag kollade vi läget med restaurangen på höjden med 360 graders vinkel, om det var öppet och att det är samma ägare. Maten är god och portionerna enorma så nästan alla ber om att ta en ”doggy bag” med sig (sällan att någon orkar med allt). Rekommenderas starkt!
Visa bilaga 20811

Vyn är fantastisk, inget foto gör den rättvisa:
Visa bilaga 20812

Efter att ha ätit och kollat bordsbokning för nästa vecka, vi gav oss vidare mot Xalo och dess vinförsäljnings butik. Där odlas och produceras vin m.m. som inte kan köpas i någon annan butik. Rekommenderas starkt!

Väl vid utfarten fick vi se en ställplats som vi svängde in för att kolla närmare. En cyklande Svensk med husbil, UK, NL, B osv. men det fanns lediga platser. Vatten, tömning men vi såg ingen el. Ett ställe att välja om man gillar vinprovning.
Visa bilaga 20813
Xalo stälplats info!
Àrea Autocaravanas Xaló på väg upp på vår karta, både som SP och TP. Läggs upp skarpt ikväll.
Jag lånade din bild till den :), okay?

PS. Ooppps, missade att den fanns, men jag har uppdaterat den med din bild. Plus att den kommer med som ny TP iallafall. DS
 
Senast ändrad:
Tack Bosse E, det var vänligt. Jag tröttnade på att lägga upp SP, CP och FP (fri-platser) i det tidigare forumet trots att vi har varit på massvis av sådana. Dels tar det tid men även Gb (en roaming-kostnad från vårt eget privata surfande). Hemma har vi gratis surf genom vår Brf medan vår teleoperatör kämpar själv mot inflationen, elpriser och krav på högre löner när vi är utomlands.

Vi älskar iHusbil forum och kommer att bidra så gott vi kan :love:(y)🥳

PS. Idag satt alla 3 pilarna mitt i det gula, precis som sig bör! Problemet är bara att upprepa fenomenet… 🤔 DS.

1674216062889.jpeg
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen