• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Gasol Byta gasolomkopplare

Vad är fördelen med att byta fabrikat? Fick du med nya slangar samtidigt?
Truma har en ny modell (den gamla som jag har finns inte längre har utgått) som innebär att jag måste köpa till ny givare för flaskbyte samt förvärmning av gasolomkopplaren, vet inte om det går att skarva kablar, annars så måste jag byta kablar hela vägen till panelen. GOK Caramatic är en " kopia " av den gamla Truma modellen dessutom är den billigare. slangarna har jag bytt tidigare.:giggle:
 
Skarva går väl men frågan är ju om det är kompatibelt och färgmärkning på kablarna kan man ju inte lita på om man inte har papper på bägge.
Eller är det datakabel då är det väl bara tre trådar plus minus data.
 
Märkligt att Truma tar fram en ny modell som ska ersätta den gamla som innebär att man kanske måste bygga om samt köpa ny givare och värmepatron, ser nu att det även är nytt fäste som inte ser ut att passa i dom gamla hålen. Såg att billigast Truma kostar ca2400:- och jag gav ca 1700:- för caramatic och slapp byta givare och värmepatron och sparade ca 1000:-.

truma-duocontrol-cs-vertikal-1-r.png
 
Märkligt att Truma tar fram en ny modell som ska ersätta den gamla som innebär att man kanske måste bygga om samt köpa ny givare och värmepatron, ser nu att det även är nytt fäste som inte ser ut att passa i dom gamla hålen. Såg att billigast Truma kostar ca2400:- och jag gav ca 1700:- för caramatic och slapp byta givare och värmepatron och sparade ca 1000:-.

Visa bilaga 17756
Hej. Jag tror att dom har förbättrats och så vill dom förnya sig.
Mvh Lasse
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen