• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Är det jobb alltid

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Varje morgon tar jag bussen till jobbet, men jag har aldrig fattat varför bussarna alltid skall gå i tid, jag missar konstant bussen. Får väl ta och slå en signal till bussbolaget och fråga vilken klocka de kör efter, för än har jag aldrig kommit med 7.05 bussen trots jag går upp 05.30. När man så äntligen kommit till jobbet denna måndag, väntar först en stunds fika med kollegorna. Sen går alla igenom vad de sett på TV under helgen och oftast är det bara ”skit” program tycker de. Men varför tittar man då på dessa program, jag fattar inget, men så gick jag ju upp 05.30 och som vanligt missade jag bussen.

När så en hård arbetsvecka är slut skall alla hem och ha en mysig fredag, jag vet nog hur en mysig fredag är och denna mytomspunna fredag är likadan var fredag oavsett årstid. God mat, några glas vin och sen början på något TV program. För hustrun är det alltid likadant hon sover oftast i stolen innan klockan slagit 21, hur f-n mysigt är detta.

När lördagen kommer så tar arbetsledaren i detta faller hustrun och delar ut order för helgen. Jag som alltid trott, man skulle vara ledig när man inte jobbar. Nä, i Sverige jobbar vi även när vi är lediga och vi är så dumma att vi jobbar gratis, kan undra vad Skatteverket har för synpunkter på detta. Nu skall jag arbeta för hustrun i helgen, trädgård skall göra i ordning, huset skall städas, fönster tvättas, förrådet snyggas till, blommor planteras, åka handla mat osv. Vissa förändringar över tid är sämre. Nu jobbar jag sju dagar i veckan. Fem dagar mot betalning och två dagar gratis om nu inte mat räknas till ersättning. När får jag vila eller kanske skall vi införa en åttonde veckodag. För när jag blir pensionär hinner jag inte vila för då har jag så mycket som skall göras.
 
................................När man så äntligen kommit till jobbet denna måndag, väntar först en stunds fika med kollegorna. Sen går alla igenom vad de sett på TV under helgen och oftast är det bara ”skit” program tycker de. Men varför tittar man då på dessa program, jag fattar inget, men så gick jag ju upp 05.30 och som vanligt missade jag bussen.............................................
Du skall vara glad att du inte har golfare som kollegor. Då hade du i oändlighet fått höra allt om deras golfrundor, hur dom stod, hur dom slog, hur dom skulle slagit, hur långt/kort det var, var bollen hamnade och var den skulle landat osv. osv.
Jag vet, jag har haft sådana jobbarkompisar.
 
Du skall vara glad att du inte har golfare som kollegor. Då hade du i oändlighet fått höra allt om deras golfrundor, hur dom stod, hur dom slog, hur dom skulle slagit, hur långt/kort det var, var bollen hamnade och var den skulle landat osv. osv.
Jag vet, jag har haft sådana jobbarkompisar.

Det känner man igen, har haft sådana på jobbet. :ROFLMAO: Är själv golfare har dock slutat pga av atros. Där fick jag en idé till ny text.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen